פינה בי-ם - https://jerusalemfoundation.org/he/news/ Wed, 02 Aug 2023 12:29:53 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.1.1 https://jerusalemfoundation.org/wp-content/uploads/2020/05/cropped-favArtboard-1-150x150.png פינה בי-ם - https://jerusalemfoundation.org/he/news/ 32 32 סדרתרבות 2023: 40 ימים של יצירה מי-ם אל י-ם https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%a1%d7%93%d7%a8%d7%aa%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa-2023-40-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%9e%d7%99-%d7%9d-%d7%90%d7%9c-%d7%99-%d7%9d/ Wed, 02 Aug 2023 12:29:53 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=22202 את הסיפור יוצא הדופן של ירושלים בוחרות קרן מנדל והקרן לירושלים לספר באירועי "סדרתרבות", המתקיימים זו השנה השלישית, בהשקעה של 1.5 מיליוני שקלים. "סדרתרבות" מערבלת אל תוך העיר קולנוע, מחול, תיאטרון והמון מוסיקה. האירועים יתקיימו בכל רחבי העיר, במהלך החודשים אוגוסט- ספטמבר, לרובם הכניסה חופשית!   בין אמצע אוגוסט לאמצע ספטמבר, "סדרתרבות" מזמינה את תושבי […]

הפוסט סדרתרבות 2023: 40 ימים של יצירה מי-ם אל י-ם הופיע לראשונה ב-.

]]>
את הסיפור יוצא הדופן של ירושלים בוחרות קרן מנדל והקרן לירושלים לספר באירועי "סדרתרבות", המתקיימים זו השנה השלישית, בהשקעה של 1.5 מיליוני שקלים.

"סדרתרבות" מערבלת אל תוך העיר קולנוע, מחול, תיאטרון והמון מוסיקה. האירועים יתקיימו בכל רחבי העיר, במהלך החודשים אוגוסט- ספטמבר, לרובם הכניסה חופשית!

 

בין אמצע אוגוסט לאמצע ספטמבר, "סדרתרבות" מזמינה את תושבי ירושלים ומבקריה לחגוג רצף עשיר של אירועים שיתפרשו על פני העיר ויציגו את מיטב העשייה היצירתית המתקיימת בה.

במשך 40 ימים ולילות, "סדרתרבות" תעניק במה לעשרות אירועים שיתקיימו בכ-30 אכסניות עירוניות.

 

 

יהודה ריינהרץ, נשיא קרן מנדל: "קרן מנדל, קרן יהודית ציונית, החליטה על מימון אירועי תרבות בירושלים במסגרת 'סדרתרבות' בשנים הבאות, למען כלל תושבי ירושלים ולמען חיזוקה כבירת ישראל".

 

 

שי דורון, נשיא הקרן לירושלים אמר כי "יש תרבות בירושלים: 'סדרתרבות' היא תוצאה של שיתוף פעולה מבורך בין קרן מנדל לקרן לירושלים והיא מביאה את העושר התרבותי של ירושלים לכל אוכלוסיות העיר. זו סדרה שמשלבת בין אמנים ירושלמים, מוסדות תרבות ירושלמים וקהילות מגוונות מכל רחבי העיר. כל האירועים נבחרו והופקו בקפידה מתוך חשיבה והתאמה תרבותית".

 

ב"סדרתרבות" יועלה מבחר עשיר במיוחד של מופעי מוסיקה וביניהם: פסטיבל במזקקה עם מופעים מהקצה האמנותי של הסקאלה הירושלמית, לאורך יומיים אינטנסיביים; המרכז למוסיקה משכנות שאננים שיוצא לראשונה בסדרת קונצרטים מונגשים למשפחות;  בית ההארחה משכנות שאננים שמארח מפגשי משוררים ירושלמים; וקולקטיב המדרסה המורכב מ-12 נגנים צעירים יביא את כל מה שמקפיץ ועמוק במוסיקה הצפון אפריקאית שיופיע במספר לוקיישנים. כמו כן להקת הכלייזמר פולקעס תארח את הזמרת והיוצרת מורין נהדר בספקטרום.

במלאת 23 שנה לפעילותה תתקיים בצוללת הצהובה חגיגה ענקית עם שלל הופעות של מיטב בוגרי מגמת המוסיקה לדורותיה; מופע מקור רב-תחומי יחיד במינו יציג את סיפורו של יוסף מהמסורת היהודית-תימנית בבית הקונפדרציה; ושני מופעים של להקת ״אקוט״, הגרעין היוצר של ההרכב הזוג ענבל ג'משיד וגלעד ואקנין עם מוסיקה מזרחית–עכשווית–אמנותית, בין השאר מופע עם חומרים חדשים במפעל.

 

עיר המחול והתיאטרון

מופעי מחול ופרפורמנס יועלו על ידי אנסמבל רקדניות מהחטיבה הרב תחומית באקדמיה למוסיקה ולמחול, ביניהם גם אירוע הפתיחה "היית ועודך" ואירוע המחול הנשי "היית מטא"; ההצגה "נער האופניים" תעלה בתיאטרון החאן, וההצגה הקולינרית "סיפורי אוכל ירושלמים" תעלה בקמפוס הירושלמי היפהפה של ההיברו יוניון קולג' HUC, וזאת לצד שלל הצגות ופעילויות לכל המשפחה בשכונות העיר.

שכונתרבות

כ-40 אירועים קטנים ובינוניים לקהילה יתקיימו בכ-15 מינהלים קהילתיים ברחבי העיר במהלך 40 ימי הסדרה. רוב האירועים במינהלים מותאמים לקהל משפחות, ובכניסה חופשית. בין השאר, תיאטרון משו-משו יציג את ההצגה האהובה "אוזו ומוזו מכפר קקרוזו", הרכב יוצרים יציגו את היצירה "ארץ זבת חלב ומיץ פטל," עיבוד של סופרת הילדים האהובה רונית חכם לסיפור הדייג ודג הזהב, ועוד שלל אירועים נפלאים לכל המשפחה.

 

סליחות

הישיבה החילונית תקיים שני אירועים מיוחדים סביב מנהג ה"תשליך", מוסיקה מלאת השראה ממקומות רחוקים. רשות הרבים ומשיב הרוח יקיימו ליל סליחות ב-8 שכונות – פסיפס אירועים שיתקיימו במקביל, באותו הלילה בשמונה שכונות בעיר, וישלבו מגוון מסורות ומנהגים, יביאו לקדמת הבמה אמנים ירושלמים, גברים ונשים, ויחד יצרו תהודה בבחינת השלם גדול מסך חלקיו. מופע פיוט של אוריין שוקרון ולבנת בן-חמו יתקיים בבית הקונפדרציה ואירוע הנעילה של "סדרתרבות" 2023 מביא את הסליחות לקדמת הבמה עם סליחות נוסח תחריר בלוקיישן מנצח: מוזיאון מגדל דוד המחודש!

 

מידע מפורט באתר: www.sidratarbut.art

ובפייסבוק: https://www.facebook.com/Sidratarbut

 

 

הפוסט סדרתרבות 2023: 40 ימים של יצירה מי-ם אל י-ם הופיע לראשונה ב-.

]]>
קיימה – תכנית המנהיגות האקדמית: מחזור ד' יוצא לדרך! https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%a7%d7%99%d7%99%d7%9e%d7%94-%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%99%d7%92%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%90%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%97%d7%96%d7%95%d7%a8-%d7%93/ Mon, 26 Jun 2023 12:10:55 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=22162   בעלי תואר שלישי, צעירים דינמיים, הרואים בירושלים את ביתם, מעוניינים לגור בעיר, לעבוד ולהוביל בחברה הירושלמית הצטרפו אלינו! קיימה – תכנית המנהיגות האקדמית של הקרן לירושלים ע"ש ג'ורג' פינטו מחזור ד' יוצא לדרך   הקרן לירושלים מודיעה על פתיחת המחזור הרביעי של תוכנית המנהיגות האקדמית של הקרן לירושלים. התוכנית נותנת מסלול לפיתוח אישי ומקצועי לדוקטורנטים […]

הפוסט קיימה – תכנית המנהיגות האקדמית: מחזור ד' יוצא לדרך! הופיע לראשונה ב-.

]]>
 

בעלי תואר שלישי, צעירים דינמיים, הרואים בירושלים את ביתם, מעוניינים לגור בעיר, לעבוד ולהוביל בחברה הירושלמית

הצטרפו אלינו!

קיימה – תכנית המנהיגות האקדמית של הקרן לירושלים ע"ש ג'ורג' פינטו

מחזור ד' יוצא לדרך

 

הקרן לירושלים מודיעה על פתיחת המחזור הרביעי של תוכנית המנהיגות האקדמית של הקרן לירושלים. התוכנית נותנת מסלול לפיתוח אישי ומקצועי לדוקטורנטים בשלבי הדוקטורט המתקדמים (שלב ב' חובה), ולבעלי תואר דוקטור או למועמדים שהגישו כבר את הדוקטורט (לא לפני ינואר 2020), המעוניינים להשתלב בעבודה משמעותית ובעשייה בתחום החברתי-עירוני בירושלים ולהיות חלק מתוכנית מנהיגותית למטרת קידומה החברתי-כלכלי של העיר ירושלים.

למחזור ד' של התוכנית יתקבלו דוקטורנטים ומסיימי דוקטורט שיעברו את תכנית ההשתלמויות יחדיו ויצטרפו לקבוצה האיכותית של עמיתי/ות קיימה.

בבסיס התוכנית עומדת התחייבות של כל עמית/ה לגור ולעבוד בעיר ירושלים במשך תקופה של  5 שנים.

 

 

ועדת ההיגוי של התוכנית

פרופ' אודי ניסן, בי"ס למדיניות ציבורית, האוניברסיטה העברית –  יו"ר, פרופ' ברק מדינה, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית, פרופ' מונא חורי-כסאברי, סגנית הדיקן לענייני מגוון, האוניברסיטה העברית, דני בר גיורא, גב' חלי יעקבס – מנכ"לית תיירות ניר דוד ויו"ר צובה תיירות, פעילה חברתית בירושלים, פרופ' דוד גליקסברג, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית, שי דורון, נשיא הקרן לירושלים.

המתווה של 3 השנים הראשונות של התוכנית שונה בין הדוקטורנטים לעמיתים/ות שכבר הגישו את עבודת הדוקטורט ולכן יפורט כאן בנפרד:

 

 

מתווה התוכנית לעמיתים/ות שכבר הגישו את הדוקטורט או בעלי תואר דוקטור.

  • עבודה בתפקיד משמעותי בארגון או מוסד בירושלים, כגון מוסדות תרבות, מנהלים קהילתיים ומיזמים כלכליים עירוניים שונים, בהיקף של חצי משרה לפחות, למשך שנתיים ו- 6 חודשים, במימון הקרן לירושלים. הארגון ייבחר יחד עם העמית/ה, לפי תחום עיסוקם ורצונם להשתלב ולפי צרכי הארגונים (להלן "הארגון שנקבע")
  • השתתפות בתוכנית השתלמות הכוללת 2 מפגשים בחודש, למשך 10 שעות בחודש.

התוכנית גמישה, מותאמת אישית ונערכת בליווי רצוף כדי לשלב התפתחות אישית עם חיים אקדמיים, עבודה איכותית, תרומה משמעותית לקהילה ויצירת מעגלי קשרים וידע. מטרת התוכנית היא ליצור שדרת מנהיגות ירושלמית, המקדמת ידע ומינוף עשייה בארגונים ירושלמים.

תכנית קיימה פועלת בשיתוף עם האוניברסיטה העברית ירושלים.

 

התחייבויות העמית/ה בשנה הראשונה של התוכנית:

  • בחודש אוקטובר 2023 יערך סמינר הקמה בן 3 ימים של התוכנית, במקביל יתחיל העמית/ה לעבוד בארגון שיותאם לו בהתאם לכישוריו, רצונותיו וצרכי הארגון, בהיקף של חצי משרה לפחות. המשרה תהיה בתחום העשייה הקהילתית/חברתית של הארגון.
  • משכורת העמית/ה, בסך כ –7000 ₪ ברוטו, תשולם ע"י הארגון, במימון הקרן לירושלים.
  • העבודה תמשך בהיקף המשרה הרצוי לעמית ולארגון (חצי משרה לפחות), למשך שנתיים וחצי – עד מרץ 2026.
  • במקביל, ישתתף העמית/ה בהשתלמות של 2 מפגשים, בהיקף של 10 שעות בחודש לכל היותר, שמטרתה העמקת ההבנה והתפישה הכוללת של העיר ירושלים והחזון של תוכנית המנהיגות בעיר.

 

 

התחייבויות העמית/ה בשנה השנייה של התוכנית:

  • בשנה השנייה של התוכנית, שתסתיים באוקטובר 2025, ימשיכו העמיתים לעבוד בארגון לפי המסגרת שנקבעה מול הארגון ובהתאם למסלול ההתקדמות האישי של העמיתים. משכורת העמית, בסך כ –7000 ₪ ברוטו, על חצי משרה, תשולם ע"י הארגון, במימון הקרן לירושלים.
  • במקביל, ימשיך העמית/ה להשתתף בתוכנית ההשתלמות, בהיקף של מפגש הכולל 5 שעות בחודש לכל היותר, לשם העמקת ההבנה והתפישה הכוללת של העיר ירושלים וחיזוק קשרי העמיתים והקבוצה.

 

 

התחייבויות העמית/ה בשנה השלישית של התוכנית:

  • השנה השלישית של התוכנית מתחלקת לשני חלקים: עד מרץ 2026, ימשיכו העמיתים לעבוד בארגון לפי המסגרת שנקבעה מול הארגון ובהתאם למסלול ההתקדמות האישי של העמיתים. משכורת העמית, בסך כ –7000 ₪ ברוטו, על חצי משרה, תשולם ע"י הארגון, במימון הקרן לירושלים.
  • החל מאפריל 2026 מסתיימת תקופת מימון שכרו של העמית ע"י הקרן לירושלים. בין מטרות התוכנית נמצאת גם השאיפה לכך שהעמיתים ימשיכו לעבוד בארגון בו החלו את התוכנית, גם לאחר שיסתיים המימון של הקרן לירושלים. עם זאת, ההתכנות המעשית של כך תהיה בהתאם לרמת ההשתלבות של העמית/ה בארגון, לפי רצונו/ה ולפי יכולות הארגון. במהלך 3 שנות התוכנית הראשונות יקבלו כל עמית ועמיתה ליווי מקצועי ואישי וסיוע בהשתלבות בארגון, כדי לקבל כלים משמעותיים ולקדם את ההשתלבות בעבודה בדרך מודעת ומושכלת.
  • במקביל, ימשיך העמית/ה להשתתף בתוכנית ההשתלמות, בהיקף של מפגש הכולל 5 שעות בחודש לכל היותר, לשם העמקת ההבנה והתפישה הכוללת של העיר ירושלים וחיזוק קשרי העמיתים והקבוצה.

 

 

התחייבויות העמית בשנה הרביעית והחמישית של התוכנית:

בשנה הרביעית והחמישית, כמו ב-3 השנים הראשונות בתוכנית, ימשיכו העמיתים לגור בירושלים וימנפו את העשייה המקצועית והאישית שלהם מתוך הבסיס שבנו ב-3 השנים הראשונות של התוכנית. בתקופה זו, יתכן שיתבקשו העמיתים לתרום מזמנם מעת לעת, במתן הרצאה או סיוע לעמיתים הנמצאים בתחילת התוכנית ובקשר עם קבוצת בוגרי התוכנית ועמיתיה, לפי יכולותיהם ובתיאום מראש עם מנהלת התוכנית.

 

 

מתווה התוכנית לעמיתים/ות דוקטורנטים/יות (שלב ב' חובה):

  • שנת התנסות בתפקיד משמעותי בארגון או מוסד בירושלים, כגון מוסדות תרבות, מנהלים קהילתיים ומיזמים כלכליים עירוניים שונים, בפעילות של יום בשבוע ומלגה חודשית מטעם הקרן לירושלים, למשך שנה או עד סיום הדוקטורט (התרחיש המוקדם מבין השניים). מטרת שנת ההתנסות היא היכרות הדדית מעמיקה בין העמית/ה לארגון. הארגון ייבחר יחד עם העמית/ה, לפי תחום עיסוקם ורצונם להשתלב ולפי צרכי הארגונים (להלן "הארגון שנקבע")
  • עבודה בארגון בהיקף של חצי משרה לפחות, למשך שנתיים, במימון הקרן לירושלים.
  • השתתפות בתוכנית ההשתלמות שכוללת 2 מפגשים בחודש לכל היותר, בהיקף של 10 שעות.

התוכנית גמישה, מותאמת אישית ונערכת בליווי רצוף כדי לשלב התפתחות אישית עם חיים אקדמיים, עבודה איכותית, תרומה משמעותית לקהילה ויצירת מעגלי קשרים וידע. מטרת התוכנית היא ליצור שדרת מנהיגות ירושלמית, המקדמת ידע ומינוף עשייה בארגונים ירושלמים.

תוכנית קיימה פועלת בשיתוף עם האוניברסיטה העברית ירושלים.

התחייבויות העמית/ה בשנה הראשונה של התוכנית:

  • בשנה הראשונה של התוכנית, החל מאוקטובר 2023, יקבלו העמיתים שנבחרו מלגה חודשית בסך 4000 ₪ ברוטו במימון הקרן לירושלים, בכפוף לביצוע התנסות של כ- 8 שעות בשבוע, בארגון שיותאם לעמית בהתאם לכישוריו, רצונותיו וצרכי הארגון. ההתנסות תהיה בתחום בניית מיזם קהילתי/חברתי או השתתפות במיזם חברתי/קהילתי של הארגון.
  • במקביל, ישתתף העמית/ה בהשתלמות של 2 מפגשים, בהיקף של 10 שעות בחודש לכל היותר, שמטרתה העמקת ההבנה והתפישה הכוללת של העיר ירושלים והחזון של תוכנית המנהיגות בעיר.
  • מובהר כי גם אם העמית לא יגיש את עבודת הדוקטורט עד תום שנת ההתנסות (ספטמבר 2024) הוא יפסיק לקבל את המלגה ויתחיל לעבוד בכל מקרה בהיקף של חצי משרה לפחות בארגון שנבחר.

התחייבויות העמית/ה בשנה השנייה והשלישית של התוכנית

  • באוקטובר 2024, בתום תקופת ההתנסות של העמית, ייקלט העמית כעובד במשרה בארגון בו נערכה ההתנסות ו/או בארגון ירושלמי אחר שמתואם עם הקרן לירושלים, בהתאם לכישורי העמית, לרצונותיו ולצרכי הארגון. העבודה תהיה בהיקף של חצי משרה לפחות, לתקופה של שנתיים (עד ספטמבר 2026). משכורת העמית, בסך כ –7000 ₪ ברוטו, תשולם ע"י הארגון, במימון הקרן לירושלים.
  • בתקופה זו תימשך מסגרת ההשתלמות בהיקף של 5 שעות בחודש לכל היותר (במקביל לעבודה), שמטרתה העמקת ההיכרות והתפישה הכוללת של העיר ירושלים ויצירת רשת חברתית בין העמיתים.

 

התחייבויות העמית בשנה הרביעית והחמישית של התוכנית

  • החל מספטמבר 2026 מסתיימת תקופת מימון שכרו של העמית/ה ע"י הקרן לירושלים. בין מטרות התוכנית נמצאת גם השאיפה לכך שהעמיתים ימשיכו לעבוד בארגון בו החלו את התוכנית, גם לאחר שיסתיים המימון של הקרן לירושלים. עם זאת, ההתכנות המעשית של כך תהיה בהתאם לרמת ההשתלבות של העמית/ה בארגון, לפי רצונו/ה ולפי יכולות הארגון. במהלך 3 שנות התוכנית הראשונות יקבלו כל עמית ועמיתה ליווי מקצועי ואישי וסיוע בהשתלבות בארגון, כדי לקבל כלים משמעותיים ולקדם את ההשתלבות בעבודה בדרך מודעת ומושכלת.
  • בשנה הרביעית והחמישית, כמו ב-3 השנים הראשונות בתוכנית, ימשיכו העמיתים לגור בירושלים וימנפו את העשייה המקצועית והאישית שלהם מתוך הבסיס שבנו ב-3 השנים הראשונות של התוכנית. בתקופה זו, יתכן שיתבקשו העמיתים לתרום מזמנם מעת לעת, במתן הרצאה או סיוע לעמיתים הנמצאים בתחילת התוכנית ובקשר עם קבוצת בוגרי התוכנית ועמיתיה, לפי יכולותיהם ובתיאום מראש עם מנהלת התוכנית.

 

למי מיועדת התוכנית?

  • דוקטורנטים (שלב ב' חובה) או בעלי/ות תואר דוקטור מינואר 2020 ואילך או מועמדים/ות שהגישו את עבודת הדוקטורט מינואר 2020 ואילך, בכל תחום ובכל אוניברסיטה (עדיפות לדוקטורנטים מהאוניברסיטה העברית).
  • חובה על המועמד/ת להתחייב לגור בעיר ירושלים במהלך כל 5 שנות התוכנית.
  • בעל/ת מוטיבציה להשתלב ולהוביל עשייה חברתית משמעותית בירושלים.
  • מועמדים/ות המעוניינים להמשיך במסלול שאינו אקדמי או המסוגלים/ות לשלב בין העשייה בשטח לבין מסלול אקדמי חלקי.
  • עדיפות תינתן למועמדים/ות בעלי קשר משמעותי לירושלים.
  • עדיפות לבעלי/ות ניסיון בעשייה חברתית, בעלי/ות מוטיבציה להוביל ולהנהיג עשייה, בעיר ירושלים.

 

הגשת מועמדות

ניתן להגיש מועמדות לתוכנית עד יום א' 30.7.23

 

להגשת המועמדות יש למלא את טופס ההרשמה ולצרף אליו קורות חיים ומכתב המלצה ממעסיק, או מעסיק לשעבר (לא מהתחום האקדמי). לטופס ההרשמה  לחצו כאן.     

 

לאחר קבלת כל המסמכים יתקבל אישור שליחה אוטומטי. תשובות למועמדים בעניין המשך התקדמות במסלול הקבלה של התוכנית תתקבלנה בדוא"ל בתוך כחודש ימים.

 

מפגש החשיפה של התוכנית יערך ביום א' 23.7.23.  המפגש מהווה הזדמנות מצוינת לקבל מידע מקיף על התוכנית, להיפגש עם חלק מעמיתי התוכנית ולתאם ציפיות. ההשתתפות במפגש מומלצת.

 

להשתתפות במפגש החשיפה יש להירשם מראש ב – manhigut@jfjlm.org

 

 

בחירת העמיתים/ות

בחירת המועמדים/ות המתאימים/ות להשתתף בתוכנית תהיה בהתאם לשיקול דעתה של הקרן לירושלים. בין היתר יבדקו הקריטריונים הבאים:

א.         ניסיון ומוטיבציה לעבודה בתחום היזמות או בתחום החברתי – קהילתי.

ב.         יכולת הנהגה והובלה של עשייה יוצרת רב תחומית.

ג.         תקשורת בינאישית מעולה ויכולת לעבוד בעבודת צוות מעצימה.

ד.         יכולת השתלבות בארגונים, והזדהות עם רוח המקום וצרכיו.

ה.        יכולת ביטוי ברמה גבוהה.

ו.          התאמה מקצועית לתפקידים הדרושים בארגונים שייבחרו ע"י הקרן לירושלים להתנסות ולעבודה.

 

 

מועמדים מתאימים יוזמנו לראיונות אישיים בהשתתפות חברי ועדת ההיגוי של התוכנית.

מועמדים שייבחרו כעמיתים בתוכנית יידרשו לחתום על כתב התחייבות מול הקרן לירושלים.

 

 

לשאלות ופרטים ניתן לפנות לד"ר סיגלית הרץ, מנהלת התוכנית – manhigut@jfjlm.org

המסמך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחיות, אך מתייחס לגברים ונשים כאחד

 

 

 

ארגונים ירושלמיים שותפים לדרך של קיימה:

הספרייה הלאומית

משכנות שאננים

המרכז לקיימות של האוניברסיטה העברית

יד בן צבי

יוצאים לשינוי

מכון הרטמן

המרכז למגוון באוניברסיטה העברית

מכון ירושלים למחקרי מדיניות

מרכז קהילתי אבנא אל קודס

האגף למדיניות ותכנון אסטרטגי בעיריית ירושלים

מרכז ימקא

בית הספר לעבודה סוציאלית של האוניברסיטה העברית

מכון ון ליר

היברו יוניון קולג'

הגן הבוטני

מוזיאון הסובלנות

מוזיאון קו התפר

החברה למתנ"סים, הנהלת המחוז

מרכז הרצל

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

 

 

 

 

 

צילום: ששון תירם

 

 

 

 

הפוסט קיימה – תכנית המנהיגות האקדמית: מחזור ד' יוצא לדרך! הופיע לראשונה ב-.

]]>
מכרז פומבי לבניית בניין קונסרבטוריון הסדנה https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%9e%d7%9b%d7%a8%d7%96-%d7%a4%d7%95%d7%9e%d7%91%d7%99-%d7%9c%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%a1%d7%a8%d7%91%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%94/ Thu, 22 Jun 2023 12:24:52 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=22160 מכרז פומבי מס' 130901/01/01/2023 הקרן לירושלים (ע"ר) (להלן – "המזמינה" ו/או "הקרן") מזמינה בזאת להגיש הצעות לביצוע עבודות בנייה של בניין קונסרבטוריון הסדנה, בנכס הידוע כגוש 30012 חלקות 21-22 וחלק מחלקות 62 ו-63, בפינת הרחובות המגיד – מוהליבר, בשכונת המושבה הגרמנית, ירושלים. ביצוע העבודות יכלול את כל המפורט במסמכי המכרז   תמצית תנאים עיקריים של […]

הפוסט מכרז פומבי לבניית בניין קונסרבטוריון הסדנה הופיע לראשונה ב-.

]]>
מכרז פומבי מס' 130901/01/01/2023

הקרן לירושלים (ע"ר) (להלן – "המזמינה" ו/או "הקרן") מזמינה בזאת להגיש הצעות לביצוע עבודות בנייה של בניין קונסרבטוריון הסדנה, בנכס הידוע כגוש 30012 חלקות 21-22 וחלק מחלקות 62 ו-63, בפינת הרחובות המגיד – מוהליבר, בשכונת המושבה הגרמנית, ירושלים. ביצוע העבודות יכלול את כל המפורט במסמכי המכרז

 

תמצית תנאים עיקריים של המכרז:

 

  1. תנאי סף להגשת ההצעה

 

רשאים להשתתף בהליך זה מציעים העומדים בתנאי הסף שמפורטים במסמכי המכרז, שתמציתם מובאת להלן:

  • המציע הוא תאגיד שהתאגד ורשום כדין בישראל. יודגש כי אין להגיש הצעה משותפת של שתי חברות או של שתי ישויות משפטיות נפרדות.
  • המציע הוא קבלן רשום על פי חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסיות בנאיות, התשכ"ט-1969 בסיווג ג-4 ענף 100 לפחות.
  • לא עומדים ותלויים נגד המציע כל הליכי חדלות פרעון, לרבות פירוק, הקפאת הליכים או כינוס נכסים ואין בדו"חות השנתיים המבוקרים של המציע לשנת 2021 ו/או שנת 2022 הערת "עסק חי".
  • המציע בנה כקבלן ראשי, במועדים כלשהם במהלך 5 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות, שני מבני ציבור שבנייתם הסתיימה, לפחות, בהיקף בנייה של 1,200 מ"ר כל אחד לפחות ובהיקף כספי של 12,000,000 ₪ בתוספת מע"מ לפחות כל אחד, ובלבד שאחד מהמבנים לפחות, כלל אולם מופעים / אודיטוריום / בית קולנוע הכולל מערכות סאונד, אקוסטיקה, תאורה וישיבה לקהל של 120 איש לפחות.

או לחילופין: המציע בנה כקבלן ראשי, במועדים כלשהם במהלך 4 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות, מבנה ציבור אחד, שבנייתו הסתיימה, בהיקף בנייה של 2,500 מ"ר לפחות ובהיקף כספי של 20,000,000 ₪ בתוספת מע"מ, לפחות, ובלבד שהמבנה כולל אולם מופעים / אודיטוריום / בית קולנוע הכולל מערכות סאונד, תאורה וישיבה לקהל של 120 איש לפחות.

"מבנה ציבור"  לצורך מכרז זה ייחשב אחד מאלה:

  • א. מבנה לשימושים ציבוריים לאחד או יותר מהצרכים הבאים: חינוך, תרבות, דת, רווחה, בריאות, תיירות, ספורט וקהילה.
  • ב. בניין משרדים לשימוש של גוף ציבורי.
  • ג. מרכז מסחרי (קניון).

מובהר כי מבנה מגורים , מבנה בעל קומה אחת בלבד, פרויקט תשתיות ושלד בלבד, אינם נכללים בהגדרות מבנה ציבור.

 

  • המציע השתתף בסיור קבלנים כמפורט בסעיף 3.1 להלן.
  • המציע צירף להצעתו ערבות בנקאית כנדרש במסמכי המכרז.

 

  1. עיון במסמכי המכרז וקבלתם

ניתן לקבל ו/או לעיין במסמכי המכרז החל מיום ב'  26.6.2023 במשרדי הקרן לירושלים, רחוב רבקה 11, קומה 2 אצל נועה בלום.

יש לתאם הגעה מראש בטלפון 02-6751732. לחילופין מאותו תאריך ניתן לפנות למייל: noab@jfjlm.org, על מנת לתאם קבלת לינק לעותק דיגיטלי של החומר.

 

 

  1. סיור קבלנים חובה ושאלות הבהרה
    • סיור קבלנים חובת נוכחות יתקיים ביום חמישי 29.6.2023 בשעה 9:00 בכתובת: רחוב המגיד – פינת מוהליבר, שכונת המושבה הגרמנית, ירושלים.
    • ניתן להגיש שאלות הבהרה, בכתב בלבד, לכתובת מייל: noab@jfjlm.org , עד ליום שלישי 11.7.2023, שעה 16:00.

 

  1. מועד אחרון להגשת הצעות

ההצעה תוגש עד ליום שלישי 1.8.2023, לא יאוחר מהשעה 12:00.   

ההצעה תוגש בהתאם להוראות מסמכי המכרז, תימסר במעטפה סגורה ותוכנס לתיבת המכרזים הנמצאת בבניין הקרן לירושלים, ברחוב רבקה 11, ירושלים.

 

  1. כללי
    • האמור במודעה זו הינו תקציר בלבד. מונחים במודעה זו יפורשו בהתאם להגדרתם במסמכי המכרז.
    • המזמינה רשאית לנהל מו"מ (מכל סוג שהוא) עם כלל המציעים או חלק מהם, כפי שייקבע ע"י המזמינה, ו/או לבצע כל פעולה אחרת כפי שתמצא המזמינה לנכון, לרבות עריכת שלב תחרותי נוסף (התמחרות) בין חלק או כל המציעים, לפי שיקול דעתה.
    • המזמינה אינה מתחייבת לבחור כל הצעה שהיא והיא תהיה רשאית לבטל את המכרז כולו או חלקו, או לדחותו מסיבות תקציביות, ארגוניות או מכל סיבה אחרת לפי שיקול דעתה הבלעדי.
    • הקרן לירושלים, עמותה רשומה כדין, אינה כפופה לחוק חובת המכרזים, תשנ"ב- 1992 והתקנות שהותקנו מכוחו.

 

 

 

אמרי בן עמי, עו"ד

מנכ"ל הקרן לירושלים

 

 

הפוסט מכרז פומבי לבניית בניין קונסרבטוריון הסדנה הופיע לראשונה ב-.

]]>
שבט אמיר של הצופים נכנס לביתו החדש https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%a9%d7%91%d7%98-%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a8-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a6%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%a0%d7%9b%d7%a0%d7%a1-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%aa%d7%95-%d7%94%d7%97%d7%93%d7%a9/ Sun, 11 Jun 2023 10:41:38 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=22134 בתרומת מועדון העסקים של נוצרים למען ישראל מהולנד, הקרן לירושלים השלימה את בנייתו של מועדון הנוער החדש בתלפיות מזרח     אחרי שנים של חלומות ונדודים, שבט אמיר של הצופים בשכונת ארמון הנציב זכה בבית קבע משלו עם פתיחת מועדון הנוער בשכונה. המועדון, שנבנה על ידי הקרן לירושלים בתרומתם הנדיבה של מועדון העסקים של ארגון […]

הפוסט שבט אמיר של הצופים נכנס לביתו החדש הופיע לראשונה ב-.

]]>
בתרומת מועדון העסקים של נוצרים למען ישראל מהולנד, הקרן לירושלים השלימה את בנייתו של מועדון הנוער החדש בתלפיות מזרח  

 

אחרי שנים של חלומות ונדודים, שבט אמיר של הצופים בשכונת ארמון הנציב זכה בבית קבע משלו עם פתיחת מועדון הנוער בשכונה. המועדון, שנבנה על ידי הקרן לירושלים בתרומתם הנדיבה של מועדון העסקים של ארגון נוצרים למען ישראל ובשיתוף מפעל הפיס ועיריית ירושלים, ישרת את חניכי הצופים לצד פעילויות רבות המתוכננות לכל בני הנוער בשכונה.

 

 

 

המבנה, המשתרע על פני כ-300 מ"ר כולל אולם התכנסות מרכזי, כיתות לימוד ומרחב חוץ גדול ומזמין. בנוסף נבנו במקום מחסנים ושטחים לאחסון הציוד של תנועת הצופים לקראת יציאה למחנות ושאר פעילויות. המועדון החדש מונגש ואף ניתן להגיע אליו משטח בית הספר תל"י קריית מוריה לנוחיותם של בני הנוער והילדים. הקרן לירושלים דאגה אף להוסיף במקום ציוד מולטימדיה לשימוש עתידי.

 

טקס חנוכת המבנה התקיים במעמד ראש העיר משה ליאון ובהשתתפות נשיא הקרן לירושלים שי דורון, מנכ"ל הקרן אמרי בן-עמי, מנהל ארגון נוצרים למען ישראל רוג'ר ואן אורד וחברי מועצת העיר. בנוסף הגיעו לטקס נציגי התורמים ממועדון העסקים של ארגון נוצרים למען ישראל מהולנד, ובראשם טימו נימאייר יושב הראש, שהתערבבו בין  עשרות חניכים ובוגרים של שבט אמיר ותושבים רבים מהשכונה.

 

 

ראש העיר משה ליאון הודה לתורמים ולכל השותפים בעשייה למען תנועות הנוער בעיר. "אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח תנועות הנוער בירושלים מתוך הבנה שהן בונות את הירושלמים והירושלמיות של המחר". לחניכי הצופים אמר: "אני רוצה לאחל לכם שתיראו כאן שעות רבות של הנאה וצמיחה אישית ותשכילו לנצל את השנים היפות הללו להתבגרות וגדילה מתוך מחשבה על עתידכם, הוא העתיד של ירושלים כולה".

 

נשיא הקרן לירושלים שי דורון הודה בדבריו לארגון נוצרים למען ישראל מהולנד ואמר כי אלו הם ידידיה הטובים ביותר של ישראל ושל ירושלים. "אתם החברים הכי מסורים ונאמנים של העיר ירושלים ואני מודה לכם על כך מעומק הלב", אמר דורון בנאומו. "מועדון הנוער הזה הוא השקעה לטווח רחוק, כי המנהיגים העתידיים של החברה האזרחית בירושלים יצמחו מכאן". לתושבי ארמון הנציב אמר דורון: "קיבלתם מתנה מדהימה בשנת ה- 50 לתלפיות מזרח שמצטרפת להשקעות רבות של הקרן לירושלים בשכונה. אתם חייבים לשמור על המקום הזה ולוודא שתהיה בו פעילות של מאות ילדים ובני נוער מתלפיות מזרח".  נשיא הקרן אף הודה להנהלת הקרן לירושלים ולצוות העובדים אשר עמלו על הקמת המבנה היפה במשך חודשים ארוכים והשלימו את בנייתו בזמן שנקבע.

 

 

 

 

צילומים: ארנון בוסאני

 

 

הפוסט שבט אמיר של הצופים נכנס לביתו החדש הופיע לראשונה ב-.

]]>
"קרן לי" תעניק למעלה מחצי מיליון שקל למיזמים צעירים בעיר https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%a7%d7%a8%d7%9f-%d7%9c%d7%99-%d7%aa%d7%a2%d7%a0%d7%99%d7%a7-%d7%9c%d7%9e%d7%a2%d7%9c%d7%94-%d7%9e%d7%97%d7%a6%d7%99-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%a7%d7%9c-%d7%9c%d7%9e%d7%99/ Sun, 04 Jun 2023 09:38:06 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=22112   עשרה מיזמים חברתיים בירושלים יקבלו כל אחד סכום של 50 אלף שקל במסגרת זכייתם במענק "קרן לי" – מענקי הזנק המחולקים על ידי הקבוצה הישראלית של הקרן לירושלים. בסך הכל יחולקו למעלה מחצי מיליון שקלים לפרויקטים קהילתיים חדשים בעיר במטרה לעודד את המשך מגוריהם של צעירים בעיר ולחזק את המעמד היצירתי בירושלים.   "קרן […]

הפוסט "קרן לי" תעניק למעלה מחצי מיליון שקל למיזמים צעירים בעיר הופיע לראשונה ב-.

]]>
 

עשרה מיזמים חברתיים בירושלים יקבלו כל אחד סכום של 50 אלף שקל במסגרת זכייתם במענק "קרן לי" – מענקי הזנק המחולקים על ידי הקבוצה הישראלית של הקרן לירושלים. בסך הכל יחולקו למעלה מחצי מיליון שקלים לפרויקטים קהילתיים חדשים בעיר במטרה לעודד את המשך מגוריהם של צעירים בעיר ולחזק את המעמד היצירתי בירושלים.

 

"קרן לי", שהוקמה על ידי הקרן לירושלים לפני כשנתיים, מאגדת תורמים ישראלים המבקשים לחזק את הצעירים הפועלים בירושלים ומבקשת לעודד פעילויות שיתקיימו בעיר על בסיס מודל כלכלי בר-קיימא הכולל הכנסות עצמאיות. בוועדת ההיגוי חברים נשיא הקרן לירושלים שי דורון, מנכ"ל הקרן אמרי בן עמי ואנשי העסקים והתעשייה רן טוטנאוור, אריק גרבלסקי, עמיר בירם, יובל קורן, צבי יוכמן ורות רלב"ג. שורה של אנשי עסקים, גופים עסקיים וחברות הצטרפו ל"קרן לי" ואיפשרו להגדיל השנה באופן משמעותי את המענקים שהיא מחלקת.

 

המיזמים נבחרו מתוך עשרות רבות של בקשות שהוגשו לבחינת ועדת ההיגוי וטקס חלוקת המענקים התקיים במעמד ראש העיר משה ליאון, נשיא הקרן לירושלים שי דורון ומנכ"ל הקרן לירושלים אמרי בן עמי.

 

"קרן לי היא בדיוק מה שחלמנו עליו: מצד אחד מתן תמיכה לפרויקטים של צעירים שתשאיר אוכלוסייה צעירה בירושלים, ומצד שני מעורבות של פילנתרופיה של ישראלים שמבינים את החשיבות של ירושלים כעיר שמושכת צעירים, תוססת ומעוררת השראה", אמר נשיא הקרן לירושלים, שי דורון. "אנו גאים ביכולתנו לתת ליזמים הצעירים נקודת הזנק וגב כלכלי תומך להמשך התפתחותם. כל זאת במטרה לשמור על ירושלים צעירה שבה צעירים בעלי יוזמה יכולים לחלום ולהגשים".

 

 

 

ואלו הזוכים במענקי "קרן לי" לשנת 2023:

 

בר קפה בית הכרם: המענק ישמש להקמת פרגולה שתאפשר את המשך פעילותו של הבר-קפה גם בימי החורף. המקום סוחף משפחות עם ילדים ובערבים הופך לבר קהילתי תוסס.

 

הטרמפולינה: תמיכה בקהילת אמנים העוסקים באמנויות הקרקס בירושלים ויצירת מופע קרקס אמנותי בתיאטרון הקרון ע"ש דוידסון בירושלים. מופעי הקרקס האמנותי ישווקו לקהל הרחב ויקיימו את קהילת האמנים.

 

שישי בטבע הירושלמי: מרחב יצירה, פנאי ותרבות לצעירים בעין יעל. התכנית תפעל בימי שישי בחודשים יולי ואוגוסט והקהל הרחב יוכל ליהנות ממרכז "ענאנה" בעין יעל המשלב סדנאות יצירה, יריד אמנות, מתחם הסעדה והופעות תרבות במרחבי הטבע הפתוחים.

 

"שואו-רום המפעל": בתמיכת "קרן לי" נוסדה בשנת 2022 פלטפורמה למכירת אמנות מקומית בעזרת אתר מקוון וחלל תצוגה במרכז האמנות והחברה "המפעל".  כעת מרחיבים ב"מפעל" את המיזם לשוק הבינלאומי, בדגש על קהל מצפון ארה"ב.

 

ספקטרום: המענק ישמש לשדרוג הציוד המקצועי והמחלקה הטכנית של המיזם למוזיקאים צעירים ב"נוקטורנו לייב". מיזם שמייצר 15 אירועי תרבות בחודש בתחומי מוזיקה, ספרות, אמנות פלסטית, ועוד.

 

הטרקלין: במה ירושלמית לספרות ולשירה במשכנות שאננים. התוכנית כוללת שיפוץ של אולם ג'ינוגלי במרכז משכנות שאננים ותמיכה באירועים ובתכניות עבור קהילות צעירים יוצרים וצרכני אמנות ותרבות בעיר.

 

פאב המפלצת: שיפור תשתיות סאונד והכשרת אנשי סאונד לפאב המפלצת בקריית היובל, שזכה במענק "קרן לי" בשנה שעברה והפך לאחד הפאבים הפופולריים בעיר. המענק יאפשר ל"מפלצת" להפסיק לשכור ציוד חיצוני ואנשי מקצוע לאירועים בפאב ולבנות תכנית עסקית חדשה שתזניק אותו קדימה.

 

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: בניית קהילה להט"בית-עסקית שתחזק את הקשרים בין חבריה וחברותיה לעיר ירושלים. הקהילה תייצר פרויקטים לשיווק משותף של עסקים, הנעה של תיירות גאה מקומית ובינלאומית לירושלים, יצירת מרחבים לחיבור אישי בין חברי הקהילה ועוד.

 

הפועל ירושלים: תמיכה בייסודו של בית הספר למדריכים לקידום הנוער של הפועל ירושלים בכדורסל. המענק יאפשר את פתיחת הקורס הראשון בירושלים להכשרת סטודנטים ירושלמים כמאמנים צעירים.

 

הישיבה החילונית: פרויקט "המזווה" של הישיבה החילונית יאפשר מרחב פתוח לשיח ולהחלפת דעות בנושאים שעומדים על סדר היום של החברה הישראלית.

 

 

תמונות: ארנון בוסאני

 

הפוסט "קרן לי" תעניק למעלה מחצי מיליון שקל למיזמים צעירים בעיר הופיע לראשונה ב-.

]]>
מרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים ע"ש ניטל נפתח מחדש https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%9e%d7%a8%d7%9b%d7%96-%d7%94%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%94-%d7%9c%d7%91%d7%98%d7%99%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%a9-%d7%a0%d7%99%d7%98%d7%9c-%d7%a0%d7%a4%d7%aa/ Mon, 17 Apr 2023 10:48:10 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=22009   מרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים ע"ש היינץ ניטל, הנמצא בשכונת ניות, שופץ בשבועות האחרונים על ידי עיריית ירושלים בעקבות תרומה שגייסה הקרן לירושלים מעיריית וינה. המרכז, המדמה עיר ובה כבישים, מעברי חציה, צמתים, רמזורים, מכוניות ואופניים מארח למעלה מ-15 אלף תלמידים בכל שנה מבתי ספר יסודיים מכל רחבי ירושלים המגיעים אליו כדי ללמוד כיצד להתנהל […]

הפוסט מרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים ע"ש ניטל נפתח מחדש הופיע לראשונה ב-.

]]>
 

מרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים ע"ש היינץ ניטל, הנמצא בשכונת ניות, שופץ בשבועות האחרונים על ידי עיריית ירושלים בעקבות תרומה שגייסה הקרן לירושלים מעיריית וינה. המרכז, המדמה עיר ובה כבישים, מעברי חציה, צמתים, רמזורים, מכוניות ואופניים מארח למעלה מ-15 אלף תלמידים בכל שנה מבתי ספר יסודיים מכל רחבי ירושלים המגיעים אליו כדי ללמוד כיצד להתנהל באופן בטוח בכביש.

 

 

 

מרכז ההדרכה הוקם בשנת 1983 בתרומתה הנדיבה של עיריית וינה ואגודת הידידות אוסטריה-ישראל, בעקבות בקשתו של טדי קולק, אז ראש עיריית ירושלים, שגדל והתחנך בווינה. המרכז נקרא ע"ש היינץ ניטל, חבר מועצת עיריית וינה ונשיא אגודת הידידות אוסטריה-ישראל, שנרצח על ידי טרוריסט ב-1981.

 

במהלך השנים עלה הצורך לשפץ ולחדש את המרכז, המנוהל על ידי העירייה, ולהתאימו לסטנדרטים מודרניים עבור תושבי העיר. בין השאר היה צורך בחידוש האספלט, צביעה, איטום של הקומה העליונה של המרכז, שדרוג מערכת החשמל במקום, שיפוץ כיתת הלימוד והוספת מערכת מולטימדיה. עתה מקווים כי בעקבות השיפוץ, יוכל המרכז להגדיל את נפח פעילותו.

 

מערכת היחסים החמה בין עיריית וינה והקרן לירושלים התהדקה בעקבות הידידות העמוקה שהייתה בין ראש עיריית וינה לשעבר, ד"ר הלמוט צילק ז"ל ומייסד הקרן לירושלים טדי קולק. מאז, עיריית וינה תרמה לפרויקטים רבים ברחבי העיר וביניהם למכללת דוד ילין, לחלקה האוסטרית בגן הוורדים ע"ש וואהל בירושלים, למוזיאון פעיל עין יעל וכאמור – למרכז הבטיחות בדרכים ע"ש ניטל. גם ראש עיריית וינה לשעבר, ד"ר מיכאל הויפל, היה בין התורמים למרכז לבטיחות דרכים וסייע בתקופתו להקמת כיתת לימוד נוספת במקום ומקום אחסון ראוי לאופניים ולציוד.

 

בטקס חנוכת המרכז השתתפו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שגריר אוסטריה בישראל, נשיא הקרן לירושלים שי דורון, מנכ"ל הקרן לירושלים אמרי בן-עמי וגם בנו של היינץ ניטל – אנדריאס ניטל שהגיע במיוחד לישראל.

 

ראש העיר וינה מיכאל לודוויג מסר: "אני שמח שהעיר וינה, המחוברת כבר עשרות שנים לירושלים, יכולה לתרום לכך שבעתיד עוד יותר תלמידי בתי ספר ירושלמים ילמדו כיצד להתנהג בבטחה בדרכים. בטיחות בדרכים היא אחד הכלים החשובים ביותר שאנו יכולים לתת לילדים בדרכם לעצמאות. זה תואם גם את רוחו של הפוליטיקאי הווינאי והקוסמופוליטי היינץ ניטל".

 

נשיא הקרן לירושלים שי דורון אמר כי "הקשר שלנו עם עיריית וינה הוא קשר חם וארוך שנים, שהחל עוד בימיו של טדי קולק, ואנו שמחים להמשיך אותו עם ראש העיר הנוכחי. המרכז לבטיחות בדרכים הוא מקום חשוב מאוד לשמירת בטיחותם של כל ילדי ירושלים".

 

צילומים: ארנון בוסאני

 

הפוסט מרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים ע"ש ניטל נפתח מחדש הופיע לראשונה ב-.

]]>
65 ארגוני תרבות וקהילה יזכו לתמיכה של כ-7 מיליוני שקלים https://jerusalemfoundation.org/he/news/65-%d7%90%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%aa%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%a7%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%99%d7%96%d7%9b%d7%95-%d7%9c%d7%aa%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%9b-7-%d7%9e/ Wed, 22 Mar 2023 15:12:15 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=21927 קרן החדשנות, בסך של למעלה מ-2.5 מיליון דולר, שגויסה על ידי חברי הקרן לירושלים בארה"ב, מחלקת תמיכות זו השנה השלישית למוסדות תרבות וקהילה בעיר   הקרן לירושלים הודיעה בשבועות האחרונים לעשרות ארגונים וגופי תרבות בעיר על תמיכתה ב-65 פרויקטים בתחומי הקהילה והתרבות בעיר בשנת 2023 בסכום כולל של כ-7 מיליוני שקלים. זאת בתום תהליך של […]

הפוסט 65 ארגוני תרבות וקהילה יזכו לתמיכה של כ-7 מיליוני שקלים הופיע לראשונה ב-.

]]>
קרן החדשנות, בסך של למעלה מ-2.5 מיליון דולר, שגויסה על ידי חברי הקרן לירושלים בארה"ב, מחלקת תמיכות זו השנה השלישית למוסדות תרבות וקהילה בעיר

 

הקרן לירושלים הודיעה בשבועות האחרונים לעשרות ארגונים וגופי תרבות בעיר על תמיכתה ב-65 פרויקטים בתחומי הקהילה והתרבות בעיר בשנת 2023 בסכום כולל של כ-7 מיליוני שקלים. זאת בתום תהליך של "קול קורא" שפרסמה הקרן, במסגרתו הוגשו יותר מ- 200 בקשות לתמיכה מארגוניים קהילתיים וגופי תרבות הפועלים בירושלים. סכום זה  מצטרף לתמיכה שוטפת של הקרן במוסדות תרבות בהיקף של 6 מיליוני שקלים נוספים בשנה.

 

הקרן לירושלים, הפועלת בעיר למעלה מ-50 שנה, היא הקרן הפילנתרופית המובילה בתמיכה בתחום התרבות בעיר. בעקבות משבר הקורונה החליטו חברי הקרן לירושלים בארה"ב על השקת קרן חדשנות בתחומי התרבות והקהילה שתבטיח את היצירתיות והחדשנות של מוסדות וארגונים הפועלים בעיר כדי שיוכלו ליצור פרויקטים חדשניים במטרה לעבור את התקופה חסרת-התקדים. בתום המגיפה, הוחלט להמשיך ולחלק תמיכות באמצעות הקרן.

 

כאמור, 65 מיזמים בתחום תרבות וקהילה יזכו במימון נרחב שנע בין 30,000 ל-150,000 שקל לביצוע הפרויקט. ההצעות שזכו כוללות ארגונים חדשים לצד מוסדות ותיקים והן מקיפות את כל שכונות העיר ואת כל המגזרים, ביניהם קהילות מיעוטים כמו עולים, מבקשי מקלט, חרדים, ערבים, קשישים, בעלי צרכים מיוחדים וחברי קהילת הלהט"ב.

 

הקרן לירושלים הודיעה כי תתמוך בין השאר בפרויקט "העירה!" – פרויקט חדש של בתי הספר לאמנות שעברו לקמפוס האמנויות החדש במתחם מנורה ויציגו תוצרי קורס משותף עם בצלאל במיצגים במרכז העיר; פרויקט "רקמה בינתרבותית" – פרויקט להעצמת נשים מהחברה האתיופית, הפלסטינית והמרוקאית ובשיתוף שגרירות ארה"ב; פרויקט המשותף לארגון "יוצאים לשינוי", "החצר של יהודה" ותיאטרון ירושלים שיציג אמנות רב-תחומית של צעירים להט"בים שיצאו מהמגזר החרדי; תכנית לטכנולוגיה ויזמות לצעירים מהמגזר הערבי הנמצאים בשנה שבין סיום התיכון ללימודי השכלה גבוהה; הרחבת פרויקט "מצילות מזון" שפועל בשוק הסיטונאי בגבעת שאול במטרה לצמצם בזבוז מזון; פרויקט תזמורת קהילתית – שיתוף פעולה בין עמותת שק"ל והאקדמיה למוסיקה ולמחול בתכנית שתפגיש בין מוזיקאים פלסטינים וישראלים, ועוד עשרות תכניות.

 

לרשימה המלאה של מקבלי תמיכות קרן החדשנות יש ללחוץ כאן: 2023 Innovation Fund Grantees (1)

 

"הקרן לירושלים מחויבת לבנות אסטרטגיות לחיזוק החברה האזרחית", אומר שי דורון, נשיא הקרן לירושלים. "אנו רואים בכלל התמיכות שאנו מעניקים השנה, ובכלל זה בתמיכות של קרן החדשנות, הזדמנות לא רק להרחבת היקף ההשפעה של הקרן אלא גם הזדמנות ללמידה שעשויה להיות קריטית לעתידה של ירושלים. אנו מודים לתורמי הקרן לירושלים בארה"ב על תמיכתם בקהילה ובתרבות בעיר".

הפוסט 65 ארגוני תרבות וקהילה יזכו לתמיכה של כ-7 מיליוני שקלים הופיע לראשונה ב-.

]]>
מנכ"לית "טנא ירושלמי" – זוכת פרס ירושלים למנהיגות צעירה https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%9e%d7%a0%d7%9b%d7%9c%d7%99%d7%aa-%d7%a2%d7%9e%d7%95%d7%aa%d7%aa-%d7%98%d7%a0%d7%90-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%9e%d7%99-%d7%96%d7%95%d7%9b%d7%aa-%d7%a4%d7%a8%d7%a1-%d7%99%d7%a8%d7%95/ Sun, 19 Mar 2023 13:09:22 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=21918 יעל ברמן-דומב, מנכ"לית 'טנא ירושלמי', הוכרזה כזוכה בפרס היוקרתי שיוענק השנה לראשונה על ידי קרן מיימונידיס והקרן לירושלים. הפרס הוא אות ביטוי והערכה ליזמים חברתיים המהווים השראה ומודל לחיקוי בעשייתם החברתית ובתרומתם לחיזוק העיר ירושלים ולרווחת תושביה   פרס ירושלים למנהיגות צעירה יוענק למנהיגים.ות מהחברה האזרחית (עד גיל 50), הפועלים.ות בארגונים ללא מטרות רווח, שהציגו […]

הפוסט מנכ"לית "טנא ירושלמי" – זוכת פרס ירושלים למנהיגות צעירה הופיע לראשונה ב-.

]]>
יעל ברמן-דומב, מנכ"לית 'טנא ירושלמי', הוכרזה כזוכה בפרס היוקרתי שיוענק השנה לראשונה על ידי קרן מיימונידיס והקרן לירושלים. הפרס הוא אות ביטוי והערכה ליזמים חברתיים המהווים השראה ומודל לחיקוי בעשייתם החברתית ובתרומתם לחיזוק העיר ירושלים ולרווחת תושביה

 

פרס ירושלים למנהיגות צעירה יוענק למנהיגים.ות מהחברה האזרחית (עד גיל 50), הפועלים.ות בארגונים ללא מטרות רווח, שהציגו פעילות משמעותית לחיזוק העיר ירושלים, לפיתוח הקהילה ולרווחת התושבים. הפרס, בגובה 100 אלף דולר, יוענק לארגון בהובלת הזוכה וכספי הפרס יועברו לטיפוח ולקידום פעילותו.

 

במסגרת תהליך הבחירה, הוגשו למעלה מ- 100 מועמדויות לזכייה בפרס היוקרתי החדש. בהצעות הוצגו יוזמות רבות, פורצות דרך, המחזקות את החברה על כל גווניה ובעלות תרומה מכרעת למען תושבי העיר ירושלים.

 

בתום תהליך בחירה קפדני בהובלת צוות השיפוט נבחרה לקבל את הפרס היוקרתי יעל ברמן-דומב, מנכ"לית 'טנא ירושלמי' וממייסדיו. ברמן דומב, המקדישה שנים רבות לעשייה חברתית מגוונת, עומדת בראש העמותה המובילה תוכניות ייחודיות לחיזוק העיר ירושלים באמצעות משיכת והשארת צעירים וצעירות בעיר וכן לעיצוב מנהיגות קהילתית פעילה, מחויבת ומשפיעה.

 

 

העמותה מובילה תכניות המיועדות לדור הצעיר בגילאים השונים ברוח דמוקרטית ופלורליסטית, בהן: מכינה קדם צבאית, בית מדרש משלב, תוכניות לסטודנטים וליווי קהילות.

 

הישגים רבים נרשמו לזכות העמותה ב- 13 שנות פעילותה: 500 בוגרי המכינה הירושלמית ותוכניות טנא ירושלמי, 70% מהבוגרים עובדים במגזר הציבורי והחברתי ורבים בחרו לגור בירושלים.

 

 

הפוסט מנכ"לית "טנא ירושלמי" – זוכת פרס ירושלים למנהיגות צעירה הופיע לראשונה ב-.

]]>
מכרז לעבודות הריסה ובינוי להקמת מרכז התמכרויות https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%9e%d7%9b%d7%a8%d7%96-%d7%9c%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%99%d7%a1%d7%94-%d7%95%d7%91%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%a7%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%a8%d7%9b%d7%96-%d7%94/ Thu, 05 Jan 2023 11:13:53 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=21773 מכרז לעבודות הריסה ובינוי להקמת מרכז התמכרויות בקמפוס הר הצופים: מכרז פומבי מס' 139600/01/01/2023     הקרן לירושלים (ע"ר) (להלן – "המזמינה" ו/או "הקרן") מזמינה בזאת להגיש הצעות לביצוע עבודות הריסה ופינוי  (להלן – "השירות" ו/או "העבודות") בנכס הידוע כגוש 30528 חלקה 27, רח' זלמן שוקן, הר הצופים. העבודות כוללות עבודות הריסה ופינוי בבניין קיים […]

הפוסט מכרז לעבודות הריסה ובינוי להקמת מרכז התמכרויות הופיע לראשונה ב-.

]]>
מכרז לעבודות הריסה ובינוי להקמת מרכז התמכרויות בקמפוס הר הצופים:

מכרז פומבי מס' 139600/01/01/2023  

 

הקרן לירושלים (ע"ר) (להלן – "המזמינה" ו/או "הקרן") מזמינה בזאת להגיש הצעות לביצוע עבודות הריסה ופינוי  (להלן – "השירות" ו/או "העבודות") בנכס הידוע כגוש 30528 חלקה 27, רח' זלמן שוקן, הר הצופים. העבודות כוללות עבודות הריסה ופינוי בבניין קיים בשטח של כ- 3,700 מ"ר ואופציה בידי הקרן להוסיף עבודות בינוי בהתאם להחלטתה. ביצוע העבודות יכלול את כל המפורט במסמכי המכרז.

 

תמצית תנאים עיקריים של המכרז:

 

  1. תנאי סף להגשת ההצעה

רשאים להשתתף בהליך זה מציעים העומדים בתנאי הסף שמפורטים במסמכי המכרז, שתמציתם מובאת להלן:

 

1.1  המציע הוא תאגיד שהתאגד ורשום כדין בישראל. יודגש כי אין להגיש הצעה משותפת  של שתי חברות או של שתי ישויות משפטיות נפרדות.

1.2  המציע הוא קבלן רשום על פי חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסיות בנאיות, התשכ"ט- 1969  בסיווג  ג'2 בענף הבנייה (100) .

1.3  לא עומדים ותלויים נגד המציע כל הליכי חדלות פרעון, לרבות פירוק, הקפאת הליכים או כינוס  נכסים.

1.4  המציע ביצע כקבלן ראשי, עבודות הריסה פינוי ועבודת שלד, במהלך 6 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות, בשני פרויקטים שביצועם הסתיים, לפחות, בהיקף של 2,500,000  ₪ לא כולל מע"מ בפרקים הרלוונטיים (הריסה, פינוי ושלד יחדיו), כל אחד, לפחות, ובלבד שבאחד מהפרויקטים לפחות, בוצעו עבודות שלד בסך של לא פחות מ- 1,500,000 ₪ לא כולל מע"מ בתוך מבנה קיים ובאחד מהפרויקטים בוצעו עבודות הריסה בסך של לא פחות מ- 350,000 ₪ לא כולל מע"מ בתוך במבנה קיים.

1.5  המציע השתתף בסיור קבלנים כמפורט בסעיף 3.1 להלן.

1.6  המציע צירף להצעתו ערבות בנקאית כנדרש במסמכי המכרז.

 

  1. עיון במסמכי המכרז וקבלתם

ניתן לקבל ו/או לעיין במסמכי המכרז החל מיום 09.01.2023 במשרדי הקרן לירושלים, רחוב רבקה 11, קומה 2 אצל נועה בלום. יש לתאם הגעה מראש בטלפון 02-6751732 או במייל noab@jfjlm.org. לחילופין מאותו תאריך ניתן לפנות למייל הנ"ל, על מנת לתאם קבלת לינק לעותק דיגיטלי של החומר.

 

  1. סיור קבלנים חובה ושאלות הבהרה

3.1   סיור קבלנים חובה יתקיים ביום חמישי, 12.1.2023 בשעה 11:00 סמוך לאתר הפרויקט, שדרות צ׳רצ׳יל 1, האוניברסיטה העברית, קמפוס הר הצופים, ירושלים.

 

3.2   ניתן להגיש שאלות הבהרה, בכתב בלבד, לכתובת מייל: noab@jfjlm.org , עד ליום עד יום ראשון, 22.1.2023 בשעה 16:00.

 

  1. מועד אחרון להגשת הצעות

ההצעה תוגש עד ליום ראשון, 5.2.2023 לא יאוחר משעה 12:00.

ההצעה תוגש בהתאם להוראות מסמכי המכרז, תימסר במעטפה סגורה ותוכנס לתיבת המכרזים הנמצאת בבניין הקרן לירושלים, ברחוב רבקה 11, ירושלים.

 

  1. כללי
    • האמור במודעה זו הינו תקציר בלבד. מונחים במודעה זו יפורשו בהתאם להגדרתם במסמכי המכרז.
    • המזמינה רשאית לנהל מו"מ (מכל סוג שהוא) עם כלל המציעים או חלק מהם, כפי שייקבע ע"י המזמינה, ו/או לבצע כל פעולה אחרת כפי שתמצא המזמינה לנכון, לרבות עריכת שלב תחרותי נוסף (התמחרות) בין חלק או כל המציעים, לפי שיקול דעתה.
    • המזמינה אינה מתחייבת לבחור כל הצעה שהיא והיא תהיה רשאית לבטל את המכרז כולו או חלקו, או לדחותו מסיבות תקציביות, ארגוניות או מכל סיבה אחרת לפי שיקול דעתה הבלעדי.
    • הקרן לירושלים, עמותה רשומה כדין, אינה כפופה לחוק חובת המכרזים, תשנ"ב- 1992 והתקנות שהותקנו מכוחו.

 

 

 

אמרי בן עמי, עו"ד

מנכ"ל הקרן לירושלים

 

 

הפוסט מכרז לעבודות הריסה ובינוי להקמת מרכז התמכרויות הופיע לראשונה ב-.

]]>
"קרן לי" – קריאה למיזמים חברתיים https://jerusalemfoundation.org/he/news/%d7%a7%d7%a8%d7%9f-%d7%9c%d7%99-%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%96%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d/ Sun, 25 Dec 2022 09:29:27 +0000 https://jerusalemfoundation.org/?post_type=news&p=21725 "קרן לי" – קרן צעירה מיסודה של "הקבוצה הישראלית" של הקרן לירושלים מבקשת לקבל מידע (RFI) אודות מיזמים חברתיים המיועדים לצעירים בעיר ירושלים   הקבוצה הישראלית של הקרן לירושלים גאה לפתוח מחזור שני של "קרן לי" – המיועדת לתמיכה ביוזמות חדשות של מלכ"רים בירושלים, במטרה לעודד את המשך מגוריהם של צעירים בירושלים ולחזק את המעמד היצירתי […]

הפוסט "קרן לי" – קריאה למיזמים חברתיים הופיע לראשונה ב-.

]]>
"קרן לי"קרן צעירה מיסודה של "הקבוצה הישראלית" של הקרן לירושלים

מבקשת לקבל מידע (RFI) אודות מיזמים חברתיים המיועדים לצעירים בעיר ירושלים

 

הקבוצה הישראלית של הקרן לירושלים גאה לפתוח מחזור שני של "קרן לי" – המיועדת לתמיכה ביוזמות חדשות של מלכ"רים בירושלים, במטרה לעודד את המשך מגוריהם של צעירים בירושלים ולחזק את המעמד היצירתי הצעיר בעיר.

"קרן לי" של הקבוצה הישראלית מעוניינת להעניק מענקי הזנק בסך של כ- 40,000 ₪ עד 50,000 ₪ כל אחד.

 

פניה זו מיועדת ליזמים המאוגדים כמלכ"רים ירושלמים, המבקשים להקים ו/או להרחיב מיזם בר קיימא, בתחומים של חברה, קהילה, תרבות, אומנות, יצירה, ספורט ופנאי.

 

יזמים כאמור מוזמנים להגיש הצעות ורעיונות, תכניות ומיזמים בתחומים האמורים, כולל  רעיונות לפיתוח קבוצתי ו/או אישי של צעירים בתחומים אלה וכולל רעיונות למקומות מפגש ובילוי קהילתי או חברתי. על המיזם המוצע להציע פעילות שתתקיים בירושלים, על בסיס מודל כלכלי בר קיימא הכולל הכנסות עצמאיות ("עסק חברתי"). המענק יאפשר לזוכים ליישם מודל כלכלי יציב ולהגיע לאיזון כלכלי.

 

המיזמים המוצעים ייבחנו ע"י ועדת ההיגוי של קרן לי.

 

ועדת ההיגוי תבחן את המיזמים המוצעים, תוך מתן דגש על הנושאים הבאים:

  • קהל היעד של המיזם – צעירים המתגוררים בירושלים, בעדיפות לבוגרי מוסדות השכלה גבוהה/מוסדות לימוד בתחום התרבות והאומנות
  • מיזם בר קיימא
  • המענק יבטיח את תחילת פעילות המיזם בטווח של עד 6 חודשים ממועד הענקתו.

 

תמונה של גלריית "המפעל", זוכה במענק "קרן לי" לשנת 2021 

צילום: איתמר גינזבורג

 

 

תנאים להשתתפות בהליך זה:

  1. מלכ"ר הרשום ו/או פועל בעיר ירושלים.
  2. אישור ניהול תקין בתוקף – נא לצרף למידע המוגש.
  3. אישור מוסד ציבורי לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה בתוקף – נא לצרף למידע המוגש.
  4. המיזם מיועד לקידום ופיתוח פעילות לצעירים בירושלים בחתומי חברה, קהילה, תרבות, אומנות, יצירה, ספורט ופנאי בעיר.
  5. המיזם מבוסס על מודל כלכלי מפורט הכולל הכנסות עצמאיות ותכנית עסקית.
  6. היזמים הזוכים מתחייבים לשלוח לקרן לירושלים דו"חות רבעוניים בכתב על התקדמות המיזם, ובנוסף דו"ח סופי בסוף 2023.

 

רצוי לספק מידע לגבי הנקודות הבאות:

  • פירוט של תוכן הפעילות הכלול במיזם
  • אופי הפעילות
  • תקציב מלא ומפורט של המיזם, כולל רשימה מפורטת של הכנסות והוצאות
  • אתגרים וסיכונים אפשריים הידועים למגיש
  • כל פירוט ונתון נוסף רלבנטי

 

אופן הגשת המידע:

המלכ"ר יגיש את המסמכים באמצעות מייל ל-  Kerenlee@jfjlm.org

 

מועד אחרון להגשת המידע: 31 לינואר 2023

הקרן לירושלים תהא רשאית להאריך את המועד האחרון להגשת המידע, בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי.

 

למען הסר ספק מובהר, כי פניה זו נועדה לקבלת מידע בלבד, היא אינה בבחינת הזמנה להציע הצעות ואינה חלק מהליכי מכרז או קול קורא, ואין בה כדי ליצור מחויבות כלשהי כלפי מי מהמגישים. בעקבות הפניה והמידע אשר יתקבל מהמגישים, תשקול הקרן לירושלים את המשך פעולותיה בעניין מענק קרן לי בהתאם לשיקולים מקצועיים וענייניים, לפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט, ובהתאם להוראות כל דין.

 

הקרן לירושלים שומרת על זכותה לבחור במיזמים שהוצעו בהליך זה לשם קבלת מענק, בכל סכום שהוא, גם ללא עריכת כל הליך נוסף. כן שומרת הקרן על זכותה לדון עם מי מהמגישים על פרטי הצעתם ו/או לקיים ראיונות ו/או מפגשים ו/או סיורים לבחינת הצעות, לדרוש ממי מהמגישים פרטים ו/או מסמכים ו/או הבהרות נוספים וכו'. כמוכן שומרת הקרן על זכות להשתמש במידע אשר יתקבל בעקבות פניה זאת, לרבות לצורך הרכבת רשימת מתמודדים פוטנציאליים בהליך נוסף בקשר לפרויקט זה, ככל שהקרן לירושלים תחליט שיהיה כזה.

 

לא חלה על הקרן לירושלים כל חובה לקיים כל הליך נוסף בעניין הפרויקט וגם אם יתקיים הליך נוסף כאמור, תהיה הקרן לירושלים רשאית לשנות או להוסיף תנאים ודרישות, הכל לפי שיקול דעתה הבלעדי ובהתאם לצרכיה.

 

מבלי לגרוע מכלליות האמור, הקרן לירושלים רשאית לשנות את ההליך או לבטלו או לשנות או לבטל חלקים ממנו, או לצאת להליך נוסף ו/או חדש, מכל סיבה שהיא ובהתאם לשיקול דעתה הבלעדי ולא תהא למי מהמגישים כל תביעה ו/או דרישה ו/או טענה כלפי הקרן ו/או כלפי מי מטעמה.

 

 

ניתן להגיש שאלות הבהרה בכתב בלבד לדוא"ל   Kerenlee@jfjlm.org עד יום 15 לינואר 2023. 

 

לקריאת שאלות ותשובות בנושא, לחץ בקישור הבא:

שאלות ותשובות קול קורא 2023 

 

בהצלחה!

 

הפוסט "קרן לי" – קריאה למיזמים חברתיים הופיע לראשונה ב-.

]]>